బాతాఖాని-లక్ష్మిఫణి కబుర్లు– ఏమైనా ఉపయోగిస్తుందేమో చూసుకోండి…


నాతో వచ్చిన గొడవేమిటంటే, నాకు ఏదైనా విషయం తెలిస్తే, ఎవరో ఒకరికి ఉపయోగపడొచ్చేమో అని బ్లాగులో పెడుతూంటాను. అలాగే ఈవేళ నాకు ఒక మెయిల్ వచ్చింది. ఎంత విమానాల్లోనూ, కార్లలోనూ ప్రయాణాలు చేసినా, నాలాటి ” ఆంఆద్మీలు” కూడా ఉంటూంటారు. బయటి దేశాల మాటేమిటో నాకైతే తెలియదు, మన దేశంలో రైలు ప్రయాణాల్లో అనేక కష్టాలు చూసినవారు, అనుభవించినవారు, చాలా మందే ఉండొచ్చు. అదిగో అల్లాటివారి ఉపయోగార్ధం అన్నమాట కింద ఇచ్చిన మెయిల్ వివరాలు. ఉపయోగిస్తే చూసుకోండి, లేకపోతే ఈయనకేమీ పనిలేదూ అనూరుకోండి…అంతేకానీ, తిట్టడం మాత్రం తిట్టకండి…..

Nice thing if it works – We can try atleast at times of Need !

*Incident 1 ***
It happened few months back. We were travelling and I and my family were
waiting in the A/C waiting room at Secunderabad Station. The attached
bathroom was not clean and was giving bad smell. Added to this
dicomfort, the bathroom door was not closing tight , and I also observed
that shutter was not closing tight because of faulty door
closer. I complained to the attendant .
I also sent an SMS ” The bathroom of A/C waiting room on platform No 1 of
Secunderbad Station is dirty and stinking. Pl arrange cleaning . Also the
the door is not closing properly”. After few minutes we left the waiting
room as our train arrival was announced. Within few minutes I received text
reply from Railways, givinng an Id No and that action will be taken .
After few hours I received a message that the bathroom has been cleaned .
After ten days I received another message that the faulty door has been
repaired and thanking me.
*Incident 2 ***
Recently on 24 th October I and my wife were travelling by Hyderabd Ajmeer
Express on our Rajasthan trip. Next day morning , I noticed there was no
water in the bathroom and the taps are all dry, wheras our journey will
continue and we will be reaching our destination ( Bhilwara near Ajmeer)
after another 18 hours. I was worried that it is going to be a miserable
time to travel without water. Water or No water, people will continue to
use the bathrooms and the stink will become unbearable. I complained to
the Conductor. I also sent a SMS “Travelling in the A1 compartment of
Hyderabad Ajmeer express train No 12720. No water in the bathrooms . Pl
arrange. Also replace leaking valves else problem repeats.” Pat came the
reply” Your reference id is 1110250019. For status visit
http://www.scr.indianrailways.in . or SMS as STATUS TO 8121281212 .
Thanks for registering complaint ” . After about 20 minutes I received
message that water will be filled at the nearest Railway station having
water filling facility. At Itarsi station water was filled and we had no
problem . After about a week I received another message that the faulty
valves have been replaced . It was amazing.
I am thankful to the Railway authorities for introducing a system where one
can complain from a running train and doubly grateful that they
have acknowledged the complaint and attended.
I collected this help line number from the Railway waiting room !
Many times while travelling by train, we are put to
unexpected inconvenience , we react by cursing and criticizing. No other
response. Of course, once we reach our destination we just forget.
There is no use in cursing the darkness around you, do light a candle
however small it be, it gives an inspiration and ten more candles will be
lit . The process continues reducing the darkness.
The Railway Number to which you can SMS is 8121281212 . Please pass on
this message to your friends and it may help some one in need including
you .

Advertisements

12 Responses

  1. నెలకి ఎలా లేదన్నా ఖచ్చితంగా రెండు సార్లు రైలు ప్రయాణం చేసే నాలాంటి వాడికి బాగా ఉపయోగపడుతుంది గురువుగారూ. 🙂

    Like

  2. Very useful information,
    Thanks a lot

    Like

  3. very good and valuable information

    Like

  4. very useful sir.. thnQ

    Like

  5. కల్లోనే అనుకున్నా.. నిజంగా కూడా ఇలాంటివి జరుగుతాయన్నమాట….:))
    Thank you for the information .

    Like

  6. మంచి సమాచారమండీ.. ధన్యవాదాలు..

    Like

  7. మంచి సమాచారమండీ..ట్రైన్సులో ప్రయాణించేటప్పుడు ఇలాంటి ఇబ్బందులు ముఖ్యంగా బాత్ రూమ్సు విషయంలో చాలా సార్లు ఎదురవుతుంటాయి…ఈ సారి మీరు చెప్పిన నంబరుకి ఫిర్యాదు చేసి చూడాలి!

    Thank you.

    Like

  8. wow…that is super cool….well done Indian railways!
    Thank you so much for sharing this sir!

    Like

  9. ఆ వెయిటింగ్ రూమ్ అట్టెండర్ ని కానీ, A1 కంపార్ట్మెంట్ కండక్టర్ ని కానీ సస్పెండ్ చేశారా? కనీసం ఏదైనా యాక్షన్ తీసుకొన్నారా? తెలిస్తే తెలియపర్చండి. రైల్వే వాళ్ళకి నేను కూడా జై కొడతాను.

    Like

  10. excellent information.

    Like

  11. @శంకర్, @మోహన్ గారూ,@శర్మగారూ,@రాజ్ కుమార్, @తృష్ణ,@వేణూ

    శ్రీకాంత్,@సిరిసిరిమువ్వ,@సౌమ్యా,@రాజేంద్ర కుమార్,

    నేను ఇచ్చిన సమాచారం మీ అందరికీ నచ్చినందుకు చాలా సంతోషం.

    @సుబ్రహ్మణ్యం గారూ,

    ఆ విషయం నాకు తెలియదు మహాశయా !!!

    Like

  12. మంచి సమాచారం.ధన్యవాదములు.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: